21 Temmuz 2011

Hizmetin ADI yok...

Bu yazıda sizlere Taksim de bulunan EKVATOR adındaki mekan da yaşadıklarımdan bahsetmek istiyorum..Evden çıkmışım ve bir arkadaşım ile birlikte taksim çevresine hızlı ulaşılabilir güzel bir restoran bakınıyoruz.(sanırsın ev arıyoruz) Aklıma direkt EKvator bar /restorant geldi ve istikameti o tarafa doğru çevirdik.

   Sizlere biraz bu mekan hakkında ön bilgi vermek istiyorum.Gündüz ve gece saatlerinde hem içkinizi içebileceğiniz hem de arkdaşlarınızla oturup sohbet edip şirin şeyler atıştırabileceğiniz bu mekan  aynı zaman da  büyük porsuyonlu, lezzetli yemekler yiyebilir(di)siniz.

  Gel gelelim bu dış yağlmanın ardından gelen gerçeklere...Havanın sıcak olmasından da faydalanarak mekanın önündeki masalardan birini oturduk .İlk gözüme çarpanlardan biri masanın çok pis olmasıydı, ardından 20 dk bekledikten sonra haaalllllaaaaa gelemeyen garsona ,sırf fark edilmek için yaptığım şaklabanlıklar ile  ilk yarım saatimiz geçmiş oldu.(bu arada yakınlarda bir yere gitmek istememimizin sebebi işimin yakınında olmasıydı)..Ennn sonunda gelen garsona çokktan seçmiş olduğumuz yemek siparişlerini verirken düşünmeden edemedim,acaba garson niyetine  beyinden hasarlı insanları mı işe aldılar diye...Amacım insanlara hakaret etmek değil yada yargılamak da değil,belki çok çalıştıkları için de yorgun olabilir diye de düşünebilirsiniz fakat bu gerçekten de öyle değildi.Adam resmen ne yemek istediğimizi bize 6 kez sorduktan 10 dk sonra yeniden gelip sordu.Bende ki sinirin ve açlığın tavan yapması da cabası..!
 NEYYYSE DEDİM İÇİMDEN en azından siparişi verdik bekliyoruz..yaklşık 20 dk sonra yemeklerimiz geldi ,aç olmaktan başka birşey düşünemeyen ben o  anda başka bir darbe daha aldım,Siparişi verdiğimiz garsona yemeklerin yanında avakado sosunu da istediğimizi belirtmiştik ve hiçbir ters yanıt da almamıştık.TAbii yemeklerle birlikte gelmeyen sosun ardına düşmek yine bizim sorunumuz olduğundan yeniden garsonu çağırdık.BU sefer bize servise başka bir garson geldi,neyseee dedim ona sordum bizim sosun akıbetini ,bana verdiği cp aynen şuydu ';;
A:biz vakado soz istemiştik?:..
G: hıı ne bizde öyle bir sos yok...
A: nasıl olur fajita ile birlikte getiriyorsunuz ya ,,,
G: he öyleyse getireyim ama bilmiyorum  var mı..bi sorayım bakayımm
A: biraz önceki garson var dedi siz neden yok diyorsunuz anlamıyorum neyse siz avakado sosu getirin yeter gerisi beni ilgilendirmez hıh::(( ahhhh biraz daha kibirli olsaydımda bu son yazdığımı söyleseydim yüzüne, pişman oldum))..

Uzun soluklu sos maceramızdan sonra sağıma soluma bakmadan sadece yemeğime odaklandım.hee ayrı bir dava da garsonun alkol alıp sarhoş ollma ihtimali tabi... resmen ..SIra hesabı almaya geldiii, bu garsonla bir yere varılamayacağını düşündüğüm için direkt kasaya gidip ödemek isterken birden terbiyesizce bir haretle bana engel olan garson,'bekle ben masaya getiririm' diyerek saygı sınırlarını da son derece aşmıştı...
 KEndi kendimi sakinleşmeye çalışırken elinde kağıt parçasıyla masanın önüne geldi garson, hava biraz rüzgarlı olduğu için elindeki adisyonu da ne bir hesap kutusu yada türevi şeyin içine koymadan çay bahçesi misali ,direkt masaya koymaya çalıştı .Masa da duran pet şişesinin altına yerleştirmek için baya bir çaba harcarken boşta olan diğer eliyle şişeyi bile kaldırmayı düşünemeyen GARSONN beni o anda dehşete düşürdü.Sİnirden kudurmak üzere olan ben, elinden resmen kaptım adisyonu ve direkt nakit ödedim daha fazla orada kalmamak için.

    İLk  değil ama son kez kredisini tüketti benden EKVATOR. her zaman önceliğimin iyi hizmet ve güleryüz(klişe gibi oldu ama aranılan ve istenilendir) oldu. Olaya çok kibirliymişim gibi darandığımı düşündüren yer ve kısımlar olabilir.AMA bir gülseydi o garson 2 espiri falan  ben gider alırdım mutfaktan o sosu yada biraz daha saygılı olup da müşteri ilişkileri  kanunlarını aşmasaydı ben yinede alttan alır gerçek işçi ve emekçinin yanında yandaş olurum ammaaaaaaa samimi duygularla...